نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1619
-
الف
+

پیرترین کارگردان نامزد اسکار درگذشت

«مایکل اندرسون» پیرترین کارگردان نامزد اسکار، در سن ۹۸ سالگی درگذشت.

«مایکل اندرسون» کارگردان بریتانیایی نامزد اسکار برای فیلم‌ «دور دنیا در هشتاد روز» در 98 سالگی درگذشت.

به گزارش آی فیلم2 ، اندرسون همچنین خالق فیلم‌های جنگی همچون «منفجر کنندگان سد»(1955) است که بعدها الهام‌بخش فیلم تاریخی «جنگ ستارگان» شد. «سرگذشت یانگتس»(1957) و «عملیات کمان پولادی»(1965) از دیگر فیلم‌های جنگی وی هستند.

با درگذشت این کارگردان حالا «فرانکو زِفیرِلی» 95 ساله خالق فیلم «رومئو و ژولیت» پیرترین کارگردان نامزد اسکار محسوب می‌شود.

جالب اینکه برای خلق فیلم «دور دنیا در هشتاد روز» دوربین فیلمبرداری بیش از 2 هزار بار برای صحنه‌های مختلف تنظیم شده است. بیش از 68 هزار و 894 نفر در مناطق مختلف دنیا در 140 کشور جلوی دوربین ظاهر شده‌اند و برای این فیلم بیشترین مسافت یعنی حدود 4 میلیون مایل سفر هوایی طی شده است!

بودجه این فیلم در آن زمان 6 میلیون دلار و معادل 55 میلیون دلار امروز بوده که در دسته فیلم‌های با بودجه بالا قرار می‌گیرد. این فیلم در زمان خود 42 میلیون دلار معادل 385 میلیون دلار امروز فروش داشت و پس از فیلم «ده فرمان» در جایگاه دوم پرفروش‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت ، ستاره‌های سینمای هالیوود آن دوران از جمله «باستر کیتون»، «فرانک سیناترا»، «مرلین دیتریش»، «شرلی مک‌لِین» و «رونالد کولمن» در فیلم «هشتاد روز دور دنیا» ایفای نقش کردند. «مایکل تاد» تهیه‌کننده نامدار هالیوود در آن زمان و همسر «الیزابت تیلور» تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت، لیکن 18 ماه پس از اولین اکران فیلم در سانحه تصادف درگذشت.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر